Pile à combustible
Sur base des expériences acquises avec les autobus à
piles à combustible pour le marché américain, Van Hool
a développé le premier autobus européen hybride à pile
à combustible avec la même capacité d’occupation qu’un
autobus diesel et avec tout confort moderne.
Des essais à travers de l’Europe ont prouvé la fiabilité de
cette nouvelle technologie.

Type |
![]() A330 Fuel Cell |
---|---|
Longueur | 13155 mm |
Hauteur | 3420 mm |
Largeur | 2550 mm |
Capacité assise max. | 34 + chauffeur + 2 klapstoelen |
Empattement | 5110 / 1690 mm |
Porte-à-faux avant | 2715 mm |
Porte-à-faux arrière | 3640 mm |
Hauteur d'accès | 330 mm |
Standing height | |
Voir plus |
A330 Fuel Cell
Fuel Cell
A PEM (Proton Exchange Membrane) fuel cell is a device in which hydrogen protons pass through a membrane that the electrons cannot. The electrons must instead leave the cell through an external circuit, creating electricity. There are no harmful emissions, and the only byproduct is water vapor. A fuel cell has no moving parts that cause friction. Hence, unlike common internal combustion engines, a fuel cell does not produce any noise. When using renewable energy sources to produce hydrogen, a fuel cell can be one of the most environmentally-friendly means of producing traction power.

