Containerchassis

Van Hool bouwt een zeer uitgebreid gamma containerchassis voor het vervoer van standaard containers, tank- en bulkcontainers en afzettanks. Ze worden vervaardigd uit hoogwaardig staal en bestaan in uitvoeringen van 20', 30', 40' tot zelfs 45'.

Voor klanten die een grotere gebruiksflexibiliteit nodig hebben, biedt Van Hool het universele containerchassis aan.

Een zo laag mogelijk eigen gewicht is bij het containerchassis van primordiaal belang.

Veel gevraagd zijn ook de frigochassis, in oplegger- of aanhangwagenuitvoering, die door gespecialiseerde firma's worden opgebouwd tot wagens voor koeltransport.

Containerchassis

20'

Met een jarenlange ervaring en constante innovatie op het vlak van containerchassis is Van Hool met het 20' containerchassis, geschikt voor het transport van 20 voet tankcontainers, uw ideale partner.

20'

20'/30'

Met een jarenlange ervaring en constante innovatie op het vlak van containerchassis is Van Hool met het 20'/30' containerchassis, geschikt voor het transport van 20 en 30 voet tankcontainers en alle types ertussen met 20' of 30' aansluitingen, uw ideale partner.
Het chassis heeft een geoptimaliseerd gewicht in functie van het laadvermogen.

Ook diverse opties zijn mogelijk:

  • slangenkoker
  • lekbak
  • looproosters
  • pompaansluitingen
  • ...
20'/30'

7m82

Met een jarenlange ervaring en constante innovatie op het vlak van containerchassis is Van Hool met het 7,82m containerchassis, geschikt voor het transport van tankcontainers met een 20' aansluiting, uw ideale partner.
Het chassis heeft een geoptimaliseerd gewicht in functie van het laadvermogen.

Ook diverse opties zijn mogelijk:

  • slangenkoker
  • lekbak
  • looproosters
  • pompaansluitingen
  • ...
7m82

40'

Met een jarenlange ervaring en constante innovatie op het vlak van containerchassis is Van Hool met het 40' containerchassis, geschikt voor het transport van 40 voet tankcontainers, uw ideale partner.

40'

45'

Met een jarenlange ervaring en constante innovatie op het vlak van containerchassis is Van Hool met het 45' containerchassis, geschikt voor het transport van 45 voet tankcontainers, uw ideale partner.

45'

40'/45' gooseneck

Met een jarenlange ervaring en constante innovatie op het vlak van containerchassis is Van Hool met het 40'/45' gooseneck containerchassis, geschikt voor het transport van 40 voet en 45 voet tankcontainers, uw ideale partner.

40'/45' gooseneck

Universeel

Het Van Hool universeel containerchassis combineert een ideale gewichtsverdeling met de mogelijkheid om een 20-voet container achteraan te laden of te lossen.


Andere mogelijkheden zijn, 45-voet containers, 40-voet containers, 30-voet containers, 2 x 20-voet containers en 20-voet centraal. En dit alles binnen de wettelijke hoogte.

Universeel

Gooseneck

Met een jarenlange ervaring en constante innovatie op het vlak van containerchassis is Van Hool met het gooseneck containerchassis uw ideale partner.

Onze gooseneck containerchassis zijn geschikt voor het vervoer van de meeste containertypes:

  • 20'
  • 2 x 20'
  • 40'
  • eventueel 30'
  • optie voor 45' aansluitingen
  • inschuiftafel voor plaatsing 20' achterop
Gooseneck

Dolly

  • Koppelhoogte:
    • standaard 1130 mm
    • mega 950 mm
    • super mega 820/950 mm
  • LZV geschikt
  • Opties:
  • schuifdissel
  • verstelbare koppelschotel
  • draaikrans schotel
Dolly

Kippend chassis

Het Van Hool kippend containerchassis is een beproefd systeem dat beschikbaar is in verschillende lengtes gaande van 20 voet tot en met 40 voet.

Voor een optimale gewichtsverdeling bij het vervoer van 20' containers ontwikkelde Van Hool het uitschuifbaar containerchassis. Het is de ideale oplossing voor kippen met de container achteraan en rijden met de container centraal, zo heeft het chassis ten allen tijde  een goede gewichtverdeling tijdens het rijden.

Totaal vernieuwd is het kippend containerchassis tot 90°. Dit kippend chassis zet uw (box)container verticaal. Ideaal voor het laden van granulaten, schroot en andere. Van Hool werkt hiervoor samen met het Nederlandse Van Zandwijk, de absolute specialist en pionier in vernieuwende, betrouwbare en toch lichte kipsystemen.

Met een uitvoer naar Afrika en grote delen van Europa is het Van Hool kippend chassis een uiterst betrouwbare en ervaringsvolle partner voor uw business.

Verder is het chassis voorzien van:

  • kipcilinder
  • steunvoeten achteraan (verplicht vanaf 30')
  • voorziening voor lossluis, eventueel met lossluis
  • ...

Bovendien zijn tal van opties beschikbaar en is er uiteraard de mogelijkheid het kippend chassis perfect bij uw noden te laten aansluiten.

Kippend chassis

Eco-combi

Van Hool is klaar voor Eco-Combi’s!

Eco-Combi’s, Euro-Combi’s, LZV’s (Lange en Zware Voertuigen) of Supertrucks zijn de afgelopen weken niet uit het transportnieuws geweest. Het gaat om vrachtwagencombinaties met een maximale lengte van 25,25m en een maximaal gewicht van 60 ton die op een beperkt aantal vooraf bepaalde routes transporten kunnen verzorgen.

Denemarken en Nederland: succes!

Denemarken en Nederland zijn voorlopers en hebben reeds heel wat ervaring. In Denemarken startte men in 2008 met een proefproject. De resul-taten worden “bijzonder succesvol” 1 genoemd: er werd duidelijk aangetoond dat twee Eco-Combi’s eigenlijk drie gewone vrachtwagencombinaties vervangen. Twee vliegen in één klap: transportkosten worden verminderd en de CO2 uitstoot wordt gereduceerd. Ook de resultaten op het vlak van veiligheid, impact op de weginfrastructuur en op het milieu waren positief. Berekeningen van het Deense Ministerie van Transport tonen aan dat tot 15% reductie van de CO2 mogelijk is, in gevallen waar twee Eco-Combi’s drie normale vrachtwagens vervangen. Ook concluderen de Denen dat er geen significante slijtage-effecten zijn op de weginfrastructuur.

De klant: tevreden!

In Nederland heeft Van Hool reeds uitgebreide ervaring met het Eco-Combi gebeuren, zo onder andere bij van der Wal uit Utrecht. Als je Stan van der Leeuw, Fleetmanager bij van der Wal, vraagt wat hun ervaringen zijn met Eco-Combi’s klinkt het: “Hartstikke goed! Wij zijn gestart met dit type transport in 2006-2007, toen een proefperiode werd ingevoerd. We hebben ondertussen dertig Van Hool-voertuigen die miljoenen kilometers hebben afgelegd van noord naar zuid en van west naar oost, doorheen Nederland. Met de Eco-Combi’s rijden we over alle provinciale, rijks- en autosnelwegen tot op de industrieterreinen. We voeren twee mogelijkheden: vrachtauto-dolly-oplegger en trekker-oplegger-aanhangwagen.”

In Nederland is het systeem van de Eco-Combi’s inmiddels ingeburgerd en sedert 1 november 2011 is het definitief een erkend transportmiddel.

Van Hool is duidelijk klaar voor Eco-Combi’s. We bieden de verschillende combinaties aan en kunnen – dankzij onze gekende flexibiliteit – ook inspelen op specifieke vragen vanuit de verschillende markten en de verschillende vervoerders.

Eco-combi

Plan een bezoek of vraag meer info